Marieke van Eijk

Steunfractie

31 jaar

Introductie Marieke

We gaan verder met aftellen! Nummer vier is één van drie dames op de lijst van D66 Rhenen: Marieke Van Eijk.

Geplaatst door D66 – Rhenen op zondag 7 januari 2018

Nadat ik in 2015 lid ben geworden van D66, en begin dit jaar naar Rhenen ben verhuisd, leek actief worden in de gemeentelijke fractie mij een logische volgende stap. Ik werk momenteel als consultant bij de IT-afdeling van verscheidene gemeentes (voor een applicatie die onder anderen webformulieren en websites maakt), en zou me dan ook in willen zetten voor het verbeteren van digitale informatievoorziening en dienstverlening naar de inwoner toe.

De digitalisering biedt enorm veel kansen, maar als de werkprocessen erachter hetzelfde blijven als twintig jaar geleden raken die snel weer ongedaan. Dat moeten we zien te voorkomen! Met de juiste middelen kunnen we er voor zorgen dat de inwoner zoveel mogelijk zelf kan opzoeken of indienen, zonder pdfjes te downloaden of (op afspraak) langs de balie te moeten: prettiger voor zowel de inwoner als de gemeente!